Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 2 maj 2024

Nu öppnar äntligen Torvan!

Nu är det dags! Nu på lördag den 4:e och 5:e maj öppnar jag porten till Torvan. Öppettid kl. 10-14.

Vädret har varit underbart den här veckan och växterna på försäljningsborden ser jättefina ut! De välkomnar verkligen solen och värmen!


Den fyllda gulsippan, Anemone ranunculoides 'Hiumaa' är underbar. Den får flera blommor på varje stjälk och blommorna är stora, större än på många andra gulsippor. Ett måste i trädgårdslunden enligt mig! 





Varmt välkomna på lördag och söndag!




Hälsar,

pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar