Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 3 september 2019

Är det höst nu?

Det är september nu, och september räknas som höstmånad! Nåja, i söndags, under Bergianska trädgårdens höstfest, då var det inte höst! Jag stod i solgasset innanför granhäcken och sålde växter och lökar, precis där jag brukar stå under de där höstfesterna, och vädret var fantastiskt. Massor av folk kom och njöt av väder och de olika föreningarnas utbud. Det var en mycket trevlig dag!

Nästa helg, 7-8 september, är Torvan öppen igen. 
Lördag och söndag kl.11-14 kommer jag sälja lökar och annat här hemma på Torvan.





Lilium 'Scarlet Delight' i trädgården.



 Hydrangea aspera sargentiana, sammetshortensia






I somras insåg jag att tulpanträdet blivit så stort att jag nu kan sitta under det, och genast ställde jag dit en skön stol. Nästa sommar kan jag alltså sitta under ett blommande tulpanträd. Något att tänka och drömma om under kommande vinter.

Välkomna till Torvan 
lördag och söndag 
kl. 11-14



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar