Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 15 maj 2018

Torvan är öppen igen 19-20 maj!


Förra helgen var Torvan stängd eftersom jag var på trädgårdsäventyr i Tyskland. En inspirationsresa var det, men kanske mest en inköpsresa. Denna lönn som jag såg på RHODO 18 tyckte jag mycket om. Den liknar Acer shirasawanum 'Aurea' men har mycket bredare blad. Jag letade efter denna Acer japonicum 'Aurea' på de plantskolor vi besökte, men tyvärr hittade jag den inte. Nåja, jag hittade andra helt underbara lönnar istället. Dessa är inte till salu utan bara för mig själv. Stackars er!



Denna Geum 'Cosmopolitan' såg jag på samma utställning och den står faktiskt i full blom på mina försäljningsbord.


Klippta barrväxter fanns det otroligt många av. Fantastiska skapelser!


Varför ser inte min Chamaecyparis pisifera 'Filifera' ut så här?


Åh, den som ändå hade ett sånt här blåregn! Doften! Berusande, mild men ändå stark! Åh!

Välkommen till Torvan i helgen!
Vi ses!
/pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar