Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 27 september 2017

Astrarnas tid är nu och Torvan är stängd!

Torvan är nu stängd för säsongen, men mejla gärna om ni behöver växtstöd eller annat. Vi löser det säkert!

Igår var jag i Kista och hade föredrag. Jag brukar prata om hur man bygger blötbäddar och varför jag har så många sådana. Igår var det extra kul, tycker jag, för de som lyssnade verkade väldigt intresserade och ställde många frågor. Det gillar jag verkligen! Våga fråga!!! Det är min käpphäst! Om man inte frågar får man inte svar och som de säger i TV-programmet Fråga Lund; "Det finns inga dumma frågor"! 

Jag hade en jättetrevlig kväll igår!💚💚💚


Arum maculatum på hösten. 



Frökapsel från Podophyllum hexandrum vilandes på en rostig fjäril.




Astrarnas tid är nu!


Vi hörs snart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar