Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 13 augusti 2017

Nu är bästa tid för plantering!

Lördag och söndag 
19/8-20/8 
kommer Torvan att vara 
öppen kl. 11-15

Barnbarnet åker hem nu i veckan och nu är de härliga lekstunderna och potträningen med henne över för denna gång. Nu ska jag leka vidare ensam här på Torvan.




Det finns massor att göra! Jag har fortfarande en del trädgårdsprojekt som inte är avslutade och så ska jag börja att kruka om lökväxterna. Snart kommer också årets lökleverans som ska paketeras i påsar. Nog finns det tillräckligt att göra alltid!



Ekblad i mässing är trevliga att dekorera med. Finns att köpa här på Torvan för 35:- styck.




 

Doftljus för 65:- styck.

Och en massa växter och växtstöd!


Här är Heuchera 'Cherry Cola' (alunrot) med blommor i samma härliga färg som bladverket.

VÄLKOMNA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar