Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 4 maj 2017

Solen lyser och två timmar öppet på Torvan i helgen!

Till helgen är det annorlunda öppettider på Torvan. 
På lördag är Torvan öppen kl. 10-12 och därefter är det stängt resten av helgen.

Välkomna!

Det är så trevligt att våren äntligen har kommit på allvar. Vi njuter av sol och värme men lite bekymmersamt är det att det är så torrt. Jag måste börja vattna nu. Jag är otroligt tacksam för mina blötbäddar eftersom de sparar mycket vatten. Jag tror att jag skriver samma sak i bloggen varje år, men nu är det allvar, grundvattennivån är låg på många platser i Sverige!


Muscari neglectum, en underbar pärlhyacint, kommer att finnas på sommarens lök- och knöllistor!


Soffbordet är belamrat med listor över vad jag kan och ska beställa för lökar och knölar. Jag kommer att få en del av läckerheterna i början av september så att nästa års blomning blir så underbar som jag och andra drömmer om. Jag kommer att behålla en del för plantering här på Torvan och resten går till försäljning.



Erythronium americanum, bronsfärgad hundtandslilja, kommer också att finnas på försäljningslistorna.



Jeffersonia dubia, blå presidentsippa. Presidentsippans bästa tid är nu. Blomningen är snabbt överstånden men det ursäktar vi den gärna!



Välkomna på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar