Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 4 september 2015

Öppet på lördag men stängt på söndag!

Jag planerar att ha Torvan öppen under september månad också. Lördagar och söndagar som vanligt men inte nu till helgen, söndag den 6 september, eftersom det då är höstfest i Bergianska trädgården. Jag ska vara där och sälja plantor istället för hemma på Torvan. 

Tyvärr har jag inte fått mina lökar än, de kommer inte förrän under veckan som kommer. Nästa helg är det alltså hämtning av lökar för er som har beställt.


Ni som känner mig, vet att jag har en särskild kärlek till alunroten. De finns i en massa former och de är nästan alla underbara. Jag har fått tag på nya speciella sorter som jag aldrig sett förut. Bland dem finns en som har lysande lila blad. Urhäftig! Jag ska ta med några till Bergianska trädgården på söndag.


Alunroten 'Electra' är också något alldeles speciellt.




Clematis 'Huldine' blommar fortfarande.




Massor av växtstöd från Kullagården finns i lagret.



Förberedelserna inför nästa växtsäsong har startat för länge sedan. Här är moderplantan Podophyllum 'Spotty Dotty'. Fröplantorna har grott och visar pyttesmå paraplyer och det ska bli mycket spännande att se hur de artar sig, De kommer antagligen att finnas till försäljning nästa år.

På lördag kan vi ses hemma på Torvan. På söndag finns jag i Bergianska trädgården!

VÄLKOMNA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar