Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 20 juni 2015

Två helger kvar!

Midsommar, och regn hela dagen igår. Det var ovanligt! Inte regnet men att det faktiskt var oavbrutet regn. Nog brukar det vara lite halvdant väder under midsommar, men inte riktigt så här eländigt.

Vi tog en tur ner till Tullgarns slott och tittade på dans runt midsommarstången och åt en god midsommarbuffé. En mysig midsommarafton blev det för oss, trots regnet!

Idag och imorgon har jag öppet här på Torvan och jag har tittat på väderprognosen, så klart. Inget regn idag men det blir till att sätta på sig regntäta skor ändå, för det är blött där ute.

Denna helg och nästa, är Torvan öppen lördag-söndag 11-15. Under juli är det stängt och vill ni komma då måste ni mejla mig så att vi kan komma överens om en tid.


Kornellen, Cornus kousa var. chinensis 'Satomi' blommar i trädgården nu. Den har rosa högblad som omger den oansenliga blomman.












Rosornas tid är här och de flesta rosor behöver stöttning. Den ofta ganska veka veden tyngs lätt ner av de underbara blommorna och här på Torvan finns hjälpen! Vi har Kullagårdens växtstöd som kan hjälpa dig att stötta upp rosorna och andra växter som behöver stadga i livet.





Än har inte helenaerosen slagit ut här på Torvan, men snart! Detta är förra årets bilder.




Välkomna till Torvan 
idag och imorgon
kl. 11-15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar