Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 17 januari 2015

"Trädgårdsjobb" i januari

Trädgårdsfix för en liten plantskola kan vara mycket, även om det är mitt i vintern. Frösådd, beställningar av frö och växter, uppdatering av hemsida och en massa annat.

Idag har jag gått på Formex. Det är en mässa för branschfolk och där finns ALLT. För min del är det ju saker med trädgårdsinriktning som är intressant, men det är självklart så att man tittar på en massa annat också.

Här är ett litet, litet axplock av vad jag sett idag.

En gullig regnmätare.





Tyg med trädgårdstema



Nästa års julstjärnor... adventsstjärnor.



Lite kul och praktiskt! Ett bord att hänga från altantaket.




En riktigt läcker monter!







Jag gillar lådor jag!



Paradisverkstans monter.



Deras ägg är så underbara!



Tovat!



Växtkraft mitt i vintern och på låtsas. All växtlighet är konstgjord.









Och ja, jag har handlat idag! Många underbara, härliga grejer för våra trädgårdar kommer du att hitta här på Torvan i maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar