Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 4 april 2014

Dags att beställa växtstöd

Det lovar att bli en strålande dag! Solen skiner från en klarblå himmel och idag ska stordåd uträttas där ute! Så ser planerna ut men jag brukar hinna hälften av vad jag föresätter mig, men hälften kan vara gott nog!


Inte långt kvar nu!

Innan jag sätter igång så vill jag påminna er om att det kan vara lämpligt att fundera över om ni behöver beställa växtstöd. Per från Kullagården i Falköping kommer till Stockholm sista helgen i april eftersom vi ska vara med på trädgårdsmässan i Kista. Det kan vara lämpligt att lägga en beställning så att Per kan få med sig dina stöd lagom till dess. Då kan du hämta dem när jag öppnar Torvan
1 maj, veckan efter.


Ros & Klematisstöd          Perennstöd
250:-         H 250:-
B 340:-         J 250:-
C 400:-         K  pionstöd 250:-
D 480:-         L   tre- & fyrben 120:- /150:-
E 340:-         M fyrben 200:-
E   låg 300:-         Portal 2900:-
F 400:-         Portal m. grind offert
F   låg 360:-         Växtpelare
Rosburar         S 650:-
G   2 ringar    250:-         T 800:-
G   3 ringar    340:-         Växtpelare park
G   4 ringar 400:-         U 2900:-
G   5 ringar 480:-         V offert


Nu ska jag sätta en faslig fart så att stordåden hinns med!
 Lycka till med era!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar