Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 4 mars 2014

Torvans växtsortiment 2014

Äntligen är Torvans hemsida uppdaterad inför den nya växtsäsongen. Klicka på länken  så kommer du till hemsidan och om du sedan tittar under fliken växter så kan du se vad som kommer att erbjudas i år.

http://www.torvan.nu/

En del av sorterna och arterna kommer bara att finnas i några få exemplar.
Det kommer att dyka upp sorter under säsongen som inte skrivs i listan. Lite överraskningar är alltid kul!

1 maj öppnar Torvan men jag hoppas att vi ses tidigare än så! Trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar närmar sig med stormsteg. Torsdagen den 20 mars startar våren! Välkomna!




















6 kommentarer:

  1. Hej Pia! Jag kommer ihåg att jag fastnade för Coryalis Frodo förra året. Inte har dom hunnit komma till mässan redan? Jag bor i Hudiksvall nämligen, var och handlade av dig förra året,vi var
    3 tjejer från Hudiksvall.

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika! Klart jag minns er!
    Näe, jag hade ju bara en liten planta som inte gick att dela än så det är inte den som har blivit många.

    Jag hade turen att köpa in en massa kul corydalis i höstas. Jag slog till direkt. Jag har plockat ihop de plantor som jag ska ta med mig till mässan men jag har också sparat plantor så att jag ska kunna erbjuda trevligheter till dem som kommer hit till Torvan i maj. Jag minns att du ville ha Frodo och när jag plockade bland krukorna så tänkte jag faktiskt på dig. Det finns en Frodo till dig om du kommer till Torvan igen. Eller kommer du till mässan kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vi kommer och besöker dig i mitten av maj!
      Ska bli superkul att besöka din vackra trädgård igen!

      Kram Ulrika

      Radera
  3. Åh, va roligt Pia! Nu skall jag genast in och botanisera i listan.
    Ses på mässan!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det ser jag fram emot Nora!
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Hej Ulrika!
    Jag har trassliga öppettider i mitten av maj eftersom jag ska till Irland på trädgårdsresa. Kolla på hemsidan under öppettider, för det vore jättetråkigt om jag missade er! Kram!

    SvaraRadera