Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 2 augusti 2013

Fullmatad av intryck!

Igår var det utflyktsdag. Jag och en kompis for iväg vid niotiden på morgonen och vi var inte hemma förrän 12 timmar senare. Det blev en så härlig dag! Solen sken och vi besökte två fantastiska trädgårdar med fantastiska människor!

Här kommer bilder från Evas och Sörens vackra trädgård.
















Den första trädgården vi besökte ligger i Björnlunda. Där bor Eva Bratt och Sören Gustavsson och dit ska du passa på att åka när det är öppen trädgård! Snart, söndagen den 11 augusti kl. 10.00-17.00 kan du ta tillfället i akt! Den är en av 10 öppna trädgårdar den dagen, och alla är helt underbara!

http://besokstradgardar.se/

Den andra trädgården ligger längre bort men det var verkligen värt att åka vidare! Det är härligt att få ta del av andras idéer och få njuta av andras älsklingsväxter. Man blir så inspirerad att förnya sin egen trädgård.





Jag såg massor av nya spännande växter igår. Här ovan ser ni Androsace helvetica, en svårodlad skönhet.


En liten hosta jag aldrig sett förut, Hosta 'Stitch in Time'.






En stor och välklippt lärk, Larix. Nu ska jag ta fram saxen här på Torvan!



Att bli så välkomnad och bjuden på så mycket av andras tid och omsorg är något helt fantastiskt!
 
 Ett STORT tack för en underbar dag!
 



 Denna helg öppnar jag Torvan igen efter ett sommaruppehåll. Det är augusti mina vänner!
Välkomna på lördag och söndag kl. 11-15!
 

2 kommentarer:

  1. Hej Pia!
    Tack själva! Det var kul att ha er här och tiden gick allt för fort. Du skulle ha knäckerecept, kommer på mejlen snart och Gun skulle väl ha sticklingar av *David* (inte så lätt att mejla) men det får vi ordna. Vi kommer till Torvan inom kort!

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!
    Ja knäcket var så himla gott så jag vill gärna pröva att göra själv.

    Ni är SÅ välkomna och David kanske kan följa med.

    SvaraRadera