Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 8 juni 2012

Trädgårdsväder

Egentligen är det ganska bra att det har blivit lite kyligare. Mycket har blommat länge och det är ju verkligen trevligt.

Min favoritsyren, Syringa vulgaris 'Beauty of Moskow', har slagit ut precis som alla andra syrener. 
Men visst längtar vi efter värme och riktig sommar också! Nästa vecka har vi skolavslutning här i Botkyrka och jag hoppas verkligen att solen kommer att skina på alla barn och ungdomar. Veckan efter, midsommarveckan, måste det vara badväder! För barnens skull, själv badar jag otroligt sällan och jag tycker ofta att för varmt väder är lite irriterande. Jag orkar inte göra något i trädgården då. Men för barnens skull måste det bli riktig sommar nu!


Anemone narcissiflora blommar också just nu och den är underbar!
Solen skiner och himlen är blå. Det är ett underbart trädgårdsväder där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar