Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 6 mars 2011

Fjärilsliljorna tittar upp


Fjärilsliljorna, Nomocharis aperta, Nomocharis meleagris och Nomocharis forestii tittar redan upp ur krukorna. Det går lite för fort. Jag hoppas ju att jag ska kunna ha med dem på Trädgårdsmässan till försäljning. Nåja, det blir som det blir.

Det är helt underbart att det spirar i krukorna trots att vi fortfarande har mycket snö här utanför. Snart är det vår! Jag har varit ute på en liten utflykt till IKEA idag och vart jag än vände blicken utefter vägen så verkade det vara mindre snö än just utanför vårt hus. Mycket märkligt.

Förresten, söndagar är inte den bästa dagen att åka till IKEA. Alla var där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar