Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 1 maj 2019

Nu öppnar Torvan för säsongen

På lördag och söndag nu den 4-5 maj öppnar Torvan igen! 
Vi har öppet kl. 11-15.

Sköna maj, välkommen!

Underbara växter, trädgårdspynt, handskar och växtstöd finns till försäljning!


Trillium grandiflorum 'Flore Pleno'






Anemone nemorosa 'Pink Delight', vitsippa



 Jeffersonia dubia, blå presidentsippa



 Isopyrum thalictroides, vitsippsruta


Dysosma (Podophyllum) 'Spotty Dotty', fotblad



Inspirerad av allt vackert som jag sett i Japan, ser jag fram emot en fantastisk trädgårdssäsong!
Välkomna till Torvan i helgen!
Nu sätter vi igång!

/pia

2 kommentarer:

  1. Lycka till med öppningshelgen. Jag kommer garanterat förbi någon helg framöver!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Det blev en fin öppningshelg trots kylan. Många kom! Du är hjärtligt välkommen när det passar, Nora!

    SvaraRadera