Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 1 juli 2018

Tusen Trädgårdar och nu semesterstängt

Tusen Trädgårdars dag är slut för denna gång och idag har vi haft mååånga besökare i trädgården. Jag har haft så trevligt! 
TACK alla ni som kom!

Många frågor får man när man visar trädgården och det är jättekul. Ofta fastnar gästerna för det som blommar, men i år är det lite annorlunda än vad det brukar den första juli. Rosa helenae 'Hybrida' blommar fortfarande men mycket annat som brukar blomma vid den här tiden är överblommat.



Men visst finns det en del annat också i trädgården som blommar.




Krolliljorna, Lilium martagon 








lilla Chrysogonum virginianum



och Campanula lactiflora mjölkklockan.

Jag hoppas att Torvans besökare har haft det lika trevligt som jag och jag önskar er 
VÄLKOMNA TILLBAKA!


Nu stänger Torvan för lite semester och så hoppas jag att 
vi ses i augusti igen!

2 kommentarer:

  1. Tack för senast, hoppas du får en skön semester. Carita

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Carita! Visst får det gärna regna på nätterna under semestern!
    Ha det bra!

    SvaraRadera