Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 29 oktober 2017

Oåterkalleligt!

Torvan är nu stängd för säsongen, men mejla gärna om ni behöver växtstöd eller annat. Vi löser det säkert!



Nu är det oåterkalleligen höst! 





Under Liriodendron tulipifera, tulpanträdet, ligger bladen som en tjock matta.


torvan_tradgard (instagram)

Den här bilden tog jag med mobilkameran och publicerade på instagram och kvalitén är verkligen inte bra men jag lägger in den här ändå.  Acer griseum, kopparlönnen har en otrolig höstfärg! Färgen är en blandning av rosa och röd och den är ljuvlig!




Acer palmatum 'Garnet' har nu fällt sina blad.



I förgrunden Prunus serrula, glanskörsbär och i bakgrunden Acer griseum, kopparlönn.




Det är inte mycket som fortfarande grönskar i trädgården men ormbunkarna gör det! Dryopteris atrata är ljuvligt och frodigt grön! 

Det kan inte hjälpas! Den gröna färgen är den bästa och vackraste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar