Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 26 april 2016

Torvan öppnar 7 maj!

Jag har ändrat mig! Igår kväll när jag tittade på väderleksrapporten så insåg jag att jag nog skulle behöva fixa allt inför öppning av Torvan, i regn och ev. snöfall. Jag skjuter helt enkelt på öppningen av Torvan tills nästa helg! 

De senaste veckorna har allt trädgårdsfix fått ligga nere eftersom mässjobbet fått förtur. Vi får ses den 7-8 maj istället! 

Mässdagar innebär alltid att man får nya kompisar. Bredvid Torvans och Kullagårdens monter stod två väldigt trevliga killar från Göteborg och sålde växtnäring. Jag ska testa Allgrow i sommar. Det verkar vara bra grejer!



Nu på morgonen skiner solen från en nästan molnfri himmel men frosten lyser vit på taken. Det är -4,5 grader där ute. Vi får ju verkligen hoppas att maj månad visar mer värme!

Blå pärlor i klasar! Pärlhyacinter!
Så ljuvliga att titta nära på, så blomvilliga och oftast okomplicerade. Och märkligt svårsålda! Jag hade med mig pärlhyacinter på mässan och sålde bara två krukor. Skumt!

Här nedan kommer en onamnad kavalkad av pärlhyacinter från utställningen i Göteborgs botaniska. Jag tycker att de är ljuvliga!















Vi ses den 7-8 maj, 
hoppas
pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar