Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 13 oktober 2015

Liten paus i höststöket


Jag har varit på minisemester i Skåne. Torsdag-söndag spenderades tillsammans med familj och goda vänner och dessutom hann jag med att hålla ett föredrag i Sjöbos Trädgårdsförening. Alltsammans var mycket trevligt! Tänk vad ett litet miljöombyte är trevligt!

Jag gjorde en väldigt mysig utflykt tillsammans med mina vänner Kerstin och Eva. Vi åkte till Kivik för att se den stora äppeltavlan och det var helt fantastiskt. Den är gigantisk och det är häftigt att man kan "måla" med äpplen på detta sätt. Dessutom är luften runt tavlan fylld av en äppeldoft som är ljuvlig!



Klart att vi också handlade frukt! Jag kom hem med åtskilliga kilo nyskördade äpplen och päron.




Kivik är en turistort. Där finns alltid en massa turister som strövar omkring och jag tyckte att det var lite kul med deras turistbyrå. Den fungerar uppenbarligen.




Lite spettekaka fick följa med hem.




När man åker runt på Österlen så får man njuta av underbara vyer. Det är jordbruksbygd sedan länge och man ser många bevis för det.




Många fantastiskt vackra hus ser man också! I nära anslutning till detta hus låg en gammal kvarn där det pågick en glasutställning. Vi såg två utställningar på två olika platser, med otroligt vackra glaspjäser. Jag gick runt med kameran men blev åthutad av en av konstnärerna, så tyvärr vågar jag inte visa några bilder alls från utställningarna. Mycket synd, för där fanns verkligen utsökta arbeten.




Nåja, denna aster var väl så vacker. Ni får nöja er!

/pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar