Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 15 juni 2023

Växtstöd och öppet efter överenskommelse.




Nu blir det sista öppet-helgen innan semesterstängningen. Jag har öppet på Torvan nu på lördag, söndag 17 och 18 juni, men sedan stänger jag för semester. Helgen efter är det ju midsommar och då har både jag och ni antagligen annat för er än att besöka Torvan. I juli har jag alltid stängt för semester men i augusti öppnar jag igen. 




Sambucus nigra, fläder!
Dags att göra flädersaft!


Jag ska ha en hel del trädgårdskul för mig ändå. Jag har en del trädgårdsprojekt för mig i trädgården men jag ska också delta i Sällskapet Trädgårdsamatörernas riksmöte och flera ska gå trädgårdsvandringar här hemma på Torvan. 

Löklistan med lök- och knölväxter inför nästa års vår- och försommarblomning ska också skickas ut till er som är intresserade. Skicka ett mejl till mig så får ni listan med sorter, beskrivningar och priser. (piaattorvan.nu)


Iris reticulata 'Harmony', våriris som finns på löklistan.


Tulipa 'Ballerina', en liljetulpan en lyskraft och elegans på löklistan.


Narcissus 'Xit' (löklistan)


Allium zebdanense, majlök. En oerhört odlingsvärd allium vars blad blir gula först samtidigt som blommorna vissnar. 

Om någon av er har behov av växtstöd under tiden som jag har semesterstängt så kommer det säkert att gå bra det också. Skicka bara ett mejl till mig så vi kan komma överens om en tid.


 




Vi hörs!

/pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar