Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 17 december 2021

Redan den 17 december!

Fotot är taget tidigare i december. Just nu är det plusgrader.


Julen närmar sig och det är fullt upp med förberedelser för att barn och barnbarn ska gästa oss! Det är bara att hoppas på att förkylningarna inte visar sig vara Covid, men det ska det väl inte vara! Planerar gör vi väl alla, men det kommer oundvikligen att bli så att en del i vårt avlånga land blir besvikna. Då får man ta det också, men hoppas gör vi!


Det är till och med så att jag hoppas på snö till julen! Kors i taket! Men det är ju för barnbarnens skull! De bor i Skåne och det är inte så ofta de får leka i snö, så det unnar jag dem verkligen!


Vi hade snö tidigare i december och vi hade rejält med kyla också. -15 grader hade vi och det var lite chockartat! Jag hade trott att jag skulle ha lång tid på mig för att fixa det sista i trädgården inför vintern. Tji fick jag! Idag skiner faktiskt solen även om den knappt når ovanför trädtopparna och vi har 4 plusgrader. Gissa om jag ska gå ut i trädgården! Rätt gissat! Allt som jag hade hoppats på att hinna göra blir inte gjort men lite till ska det bli ändå.

Igår pyntade jag lite i badrummet. Det ska ju vara fint överallt inför jul! Jag ryckte upp en liten tallplanta på tomten och... Det behöver inte alltid vara så märkvärdigt! Jag tycker det blev lite elegant.






Jag har inte varit så väldigt aktiv under den här månaden p.g.a. Covidhotet men lite nöjen har jag unnat mig. En julmarknad har jag varit på och där köpte jag en ljusstake som jag är mycket nöjd med. Just nu får den vara adventsljusstake men den ska få stå på vardagsrumsbordet året runt. 

Två besök på Slottsträdgården Ulriksdal har jag också gjort. De har skickligt folk anställda där. Allt är snyggt och mycket vill man köpa!






Nu vill jag önska er en riktigt

GOD JUL 

och ett 

GOTT NYTT ÅR

Vi hörs igen på andra sidan helgerna!
Kram!

/pia







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar