Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 5 juli 2016

Semester!

Nu ska de förverkligas, alla planerna om nya projekt i trädgården! Nu är Torvan stängd ända tills den 6-7 augusti och nu finns den där tiden som annars saknas. 

Det finns många göromål som "måste" skötas i en trädgård. Visst fuskar jag med det emellanåt, men inte hur mycket som helst. Först ska det röjas bland alla krukor som står och väntar på omskolning och sortering, men sedan ska det jobbas lite med projekten. 

Nåja, jag ska självklart njuta av ledighet också. Den ska njutas långsamt, sommaren!


Detta är ett ogräs som jag låtit vara, i alla fall hittills. En fröplanta som slagit sig ner. Geranium 'Noll Koll' får väl stanna ett tag till.




Campanula lactiflora 'Loddon Anna', mjölkklockan, är som mest fantastisk just nu.



Lilium martagon 'Mrs R. O. Backhouse' 






Snart ska jag presentera 2017 års lök- och knöllista här på bloggen. Den är färdig så om någon av er vill ha den, så skickar jag den redan nu. Mejla mig på pia kanelbulle torvan.nu

Vi hörs!
/pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar