Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 25 november 2015

I väntan på advent

I söndags var jag på julmarknad. Den första var i Trädgårdshallen, i partihallarna i Årsta. Varje år blir Trädgårdshallens kunder, fackfolk, bjudna på julfrukost och vid detta tillfälle anstränger sig många av handlarna sig extra för att visa sina växter på ett extra festligt sätt. Titta bara!


Nu vet jag ju inte precis, om denna tårta är det snyggaste jag sett, men nog är den påkostad alltid! Kul!



Det är en ljuvlig färg på denna julstjärna, men jag tycker att den är svårplacerad. Julstjärnor vill jag gärna ha i adventstid och över jul och nyår, men jag brukar de snövita till mig själv.

Fram till strax före julafton vill jag helst undvika alltför mycket rött. Jag satsar istället på vitt och grönt. Över jul och nyår vill jag ha rött men "tjugondag Knut körs julen ut", den 13 januari, och då brukar jag vara less på tomtar och röda julstjärnor. Man kan INTE slänga friska växter men frestelsen blir stor om det står röda julstjärnor på köksbordet. Näe, jag tycker vitt är vackert!




En stickig tårta!



Och så fanns det självklart massor av amaryllis!




En florist, i år Charlotte Gibeck, brukar också göra fantastiska växtdekorationer och det är fantastiskt att få ta del och inspireras av allt vackert.

Var så goda att inspireras ni också!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar